بازاریابی پیامکی

متن پیامک تاثیر گذار

پیامک یکی از بهترین کانال های ارتباطی برای دستیابی به مشتریان جدید و مشتریان بالقوه است مستقیم، آشنا، سریع و مقرون به صرفه از ویژگی های پیامک است. اما اگر یک متن ضعیف ارسال کنید یا از آداب پیام متنی پیروی نکنید، استراتژی پیامک شما ممکن است شکست بخورد.

 

در اینجا هرآنچه شما باید برای نوشتن پیام های متنی بهتر و افزایش اثربخشی مجموعه های پیامکی خود بدانید آورده شده است.

چارچوبی برای پیام های متنی حرفه ایقبل از اینکه توضیح دهیم برای نوشتن یک پیام متنی حرفه ای عالی که با مشترکین شما طنین انداز می شود چه چیزی لازم است، بیایید به اصول اولیه بپردازیم. مهم نیست که چه نوع کمپین پیامکی ایجاد می کنید، حتما این قوانین طلایی را دنبال کنید… همیشه مجوز دریافت کنید . اگر کمپین های بازاریابی پیامکی ارسال می کنید، ابتدا باید رضایت کتبی صریح را از مشترکین دریافت کنید. این یک الزام قانونی در اکثر کشورها است. انصراف‌ها را مجاز کنید . یکی دیگر از الزامات قانونی (در مورد بازاریابی متنی) این است که روشی برای انصراف از پیام‌های متنی آینده در محتوای پیامک خود لحاظ کنید. شما می توانید این کار را از طریق پیوند لغو اشتراک یا با درخواست از گیرنده پیامک کلمه کلیدی مانند  offبرای انصراف انجام دهید.

در مورد زمان‌بندی دقت کنید – بهترین روش ارسال پیام‌های متنی تجاری در طول ساعات کاری است. از ارسال قبل از ساعت 8 صبح و بعد از ساعت 9 شب خودداری کنید. پیام‌های متنی را کوتاه نگه دارید – اگر پیام متنی شما از محدودیت کاراکتر فراتر رود – معمولاً 160 کاراکتر – به عنوان دو یا چند متن به حساب می‌آید. برای پایین نگه داشتن هزینه ها، مختصر و مفید باشید و از فضای موجود در یک پیام متنی استفاده کنید. قبل از ارسال تصحیح کنید مطمئن شوید که واضح به نظر برسد.بررسی کنید غلط املایی در بین کلمات وجود نداشته باشد.


نکاتی برای نوشتن پیام های متنی بهتر

هنگام نوشتن پیامک، حداکثر به یک یا دو جمله نیاز دارید. با این حال، برای اطمینان از ارتباط پیام های متنی شما با مخاطبان، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود. در اینجا پنج نکته به همراه چند مثال عالی برای الهام بخشیدن به شما آورده شده است.

 

1. پیام خود را شخصی سازی کنید

91٪ از مصرف کنندگان بیشتر از مارک هایی استفاده می کنند که توصیه ها و پیشنهاداتی برای ارائه دارند. بنابراین روی ارتباط تمرکز کنید.فراموش نکنید که گیرنده را با نام خطاب کنید!

از این کاراجتناب کنید:

سلام! حراج لوازم التحریر، لباس و لوازم جانبی موبایل در فروشگاه …….! اکنون خرید کنید:

در عوض، موارد زیر را انتخاب کنید:

سلام خانم مریم خدابنده، امیدوارم از ژورنال محافظ موبایل ما لذت برده باشید! اگر می‌خواهید از جلد آن محافظت کنید، گارد های ما در حال حاضر با قیمت بسیار مناسب به فروش می‌رسند. اکنون خرید کنید.

 

2. از زبان ساده و واضح استفاده کنید

اصطلاحات و اختصارات ممکن است گیج کننده باشند. از زبان ساده و فقط در صورتی از کلمات اختصاری استفاده کنید که مخاطب شما انتظار داشته باشد. از استفاده بیش از حد از حروف بزرگ و ایموجی ها خودداری کنید – این نشان دهنده احساسات شدید مانند هیجان، ناامیدی، عصبانیت یا وحشت است.

 

3. یک نسخه قانع کننده بنویسید

بهترین پیامک ها ارزش واقعی را برای گیرنده ارائه می دهند. به عنوان یک قاعده کلی، هر متنی را که ارسال می کنید به نحوی مفید قرار دهید. برخی از پیام های متنی به طور طبیعی مفید هستند، به عنوان مثال. یادآوری پرداخت یا قرار ملاقات هستند با این حال، متون بازاریابی باید شامل مزایای خاصی برای تشویق مشارکت باشد.

اینو ننویس:

سلام مریم، ما بین 28 تا 30 مهرماه یک فروش فوق العاده داریم! سریعتر وارد عمل شوید- فروش را در اینجا مرور کنید.

این را بنویس:

مریم، ما قیمت ها را کاهش داده ایم! بین 28 تا 30 شهریور 30 تا 50 درصد تخفیف برای تمام لباس ها و صندل های تابستانی دریافت کنید. فروش را مرور کنید – عجله کنید تا موجودی تمام نشود.

 

4. یک فراخوان واضح برای اقدام

با گفتن به مشترکین که می خواهید بعد از خواندن پیام متنی خود چه کاری انجام دهند، تعامل را افزایش دهید. این ممکن است کلیک کردن روی یک پیوند، تماس با شماره تلفن یا ارسال پیامک برای پاسخ باشد.

از ارسال پیام های مبهم مانند این اجتناب کنید:

سلام رامش لطفا مدارک تکمیلی ارسال کنید تا به درخواست وام شما رسیدگی کنیم.

به جای آن متن آموزنده بنویسید:

سلام رامش، ما به یک کپی از گواهینامه رانندگی شما نیاز داریم تا بتوانیم درخواست وام شما را بررسی کنیم. در اینجا آپلود کنید:

 

5. اطلاعات تماس را درج کنید

اگر برای اولین بارپیامک ارسال می کنید، اطلاعات تماس خود را درج کنید تا بدانند شما چه کسی هستید و در صورت لزوم چگونه پاسخ دهند.

 

افکارتان را باما در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد! تمامی موارد الزامی با * نشانه گزاری شده اند.